Posted by: shazrezam | June 10, 2009

What kind of wedding photograper are you?

The one who make the brides and grooms look  gorgeous or the kind who catch moments of the day? I’m for one, can’t say for sure. For now, I’m still wander around trying to make my own signature shots. Macam-macam style gambar wedding photographer ni. Ada yg suka hasilkan gambar2 yg pengantin dia buat pose yg jenis ‘giler’giler’, ada yg jenis suka hasilkan gambar pengantin yg pose romantik dan macam-macam lagi lah. Tapi, salah satu benda yang penting, pengantin kena lah sama-sama bagi co-operation kat photographers yang tangkap gambar mereka. Kalau tak, mcm mana photographers ni nak hasilkan produk yang menarik, dok gitu?

Anyway, bagi aku, setakat ni, apabila aku mendapat tugas utk shoot wedding, jenis hasil yg aku cari adalah, aku cuba utk hasilkan image yg membuatkan pengantin yg hire aku nampak cantik dan hensem dalam gambar dan juga aku cuba utk capture moments pada hari persandingan ke, akad nikah ke, apa-apa lagi lah. Tapi, bukan sokmo kita ada masa yang secukupnya utk hasilkan image yg kita plan. Oleh itu, aku still kena decide lagi, apakah jenis shot yang menjadi keutamaan kepada aku. To capture the beauty or the moments?

By the way, kat bawah ni ada sikit gambar reception Peja & Ude kat rumah Ude. Diorang dua orang ni, kalu sesape wedding photographer dapat as client, mesti bersyukur giler sebab diorang always gave their utmost co-operation. Tapi, aku lah yang bernasib baik sebab dapat diorang as client, kehkehkeh. The first shot, adalah example kind of shot apabila aku cuba capture the beauty of the bride. Yg 2nd last, aku try capture the moment during the day lah. Its not the best, but I think I kinda love the shots   (kes syok sendiri lah ni, muahahaha). Peja & Ude, harap korang suka gambar2 ni  🙂


Leave a Reply

Categories

