Posted by: shazrezam | June 28, 2009

Gambar “Ada peluang, shoot!”

Went back to Temerloh this past weekend. So, dalam 2 minggu in a row lah aku pegi Temerloh. The last time I went to Temerloh, because I had to take my parent and drove them to Sabak Bernam, to attend my brother-in-law punyer sister’s wedding. Btw, I was the photographer during the ceremony lah. But, that’s for another post for me to write about. The reason aku balik Temerloh hujung minggu yg terbaru ni pulak, sebab adik bongsu aku masuk UiTM (Dungun punyer branch). Jadi, aku ikut sama nyibuk sama nak gi hantar adik aku ni daftar. Hari daftarnyer Sabtu baru ni, bertolak dari Temerloh jam 4.30 pagi haru Sabtu tu jugak. Sampai daerah Kuantan, matahari baru nak naik. Time tu, lawa gilorr matahari. Kaler merah lagi. Tapi, time tu aku and family kat highway. Usha jugak kalu ada foreground menarik. Tapi, takdok foreground menarik la pulak bagi mata aku ni. Kalu tak, aku stop jer tepi highway tu jap utk shoot gambar scenery time tu. Lepas highway, masuk jalan tepi pantai la pulak. Aku and family berhenti kat satu pantai ni utk breakfast makanan yg mama bekal. Masa breakfast ni, aku curik lar masa jap shoot landscape.

Gambar kat bawah ni pulak, aku shoot masa aku on the way balik ke Kelantan. Time ni, train yg aku naik berhenti lama sikit kat stesen Kuala Lipis, boring2 atas train, aku turun jap bawah shoot gambar. Hasilnya, adalah images yg lebih kurang dari aku, heh heh.

Tak tahu lah ape ke jadah benda alah ni.

Takdok particular subjek. Just nak tunjuk line dan perspective jer.

Bunga liar kat stesen.


Leave a Reply

Categories

