Posted by: shazrezam | July 26, 2009

Ikut Orang Tangkap Gambar Nikah

Last Friday, I had an opportunity to tag along with mr. shamabd to shoot solemnization ceremony in Pasir Puteh, Kelantan. The event was taken place at masjid kat bandar Pasir Puteh (forgot the name of the masjid lah). Dah lama dgr. cerita daripada member K.L.I.K akan kecekapan mr. shamabd ni bekerja, terutama bab beliau menukar lens. Member2 duk cakap yg cepat giler brader shamabd ni tukar2 lens. Tapi, disebabkan event yg aku ikut ni just majlis akad nikah, takde byk sgt lah beliau ‘menangkap gambar’, so, takdelah sgt beliau tukar2 lens. Tapi, byk jugak aku belajar drp hasil pemerhatian aku tengok brader ni bekerja. At the end of the day, brader ni amik shot kat luar rumah pengantin dgn guna teknik CLS (short for Creative Lighting System kot) dgn menggunakan 2 butir flash. Aku pegang sebijik (bertindak sbg fill light) dan uncle pegang sebijik (bertindak sbg main light). Brader shamabd ni ajar bahawa kalu main light kita set as 1/16 sec., fill light kita kena set at least half power drp main light. So, kalu main light 1/16 sec speed dia, fill light kena set at least 1/32 sec. TQ, abe sey sbb mengajar ambo 🙂

Ok lah, kat bawah ni ada sedikit gmbr yg aku curi2 ‘tangkap’ masa tengok brader shamabd ni bekerja.

The Bride

The Groom

The skodeng of the Bride

The Pretty Bride

The self-whore session (From Right to left : Aku, Shamabd & Uncle)

The tidur sedap molek

The Pseudo HDR pah ceroohh!


Leave a Reply

Categories

